سیستم‌های یکپارچه مالی سازمانی پویا پیوند

تدوام و بقاء موسسات و بنگاه‌ها، متکی به شناخت و تحلیل محیط فعالیت‌های اقتصادی است. پیچیدگی مناسبات تجاری، رشد سریع تکنولوژی و گسترش فعالیت‌ها در بازارهای جهانی از مشخصه‌های بارز عصر حاضر است.

در چنین شرایطی مدیرانی که تصمیمات مناسب و به موقع را اخذ نمایند سازمان را در جهت رشد و موفقیت هدایت می‌کنند.

به‌کارگیری ابزارهای پیشرفته برای دستیابی به اطلاعات و تصمیم‌گیری بهینه می‌تواند مدیران را در این امر یاری رساند. سیستم‌های اطلاعاتی نوین مبتنی بر یکپارچگی، انسجام و سازگاری است تا بتواند نیاز مدیران را برای پاسخگویی به مقتضیات جاری و آتی با ایجاد اطلاعات صحیح و دقیق و به‌هنگام مرتفع نماید.

مجموعه سیستم‌های یکپارچه مالی سازمانی پویا پیوند سرآغاز حرکت از سیستم‌های سنتی مجزا به تکنولوژی نوین اطلاعات با تکیه بر ارتباط و پیوستگی بین سیستم‌ها و زیر سیستم‌های است که به نحوی به یکدیگر مربوط می‌شوند.

کوشش چند ساله اخیر و تجربیات شرکت پویا پیوند در سیستم‌های یکپارچه مالی سازمانی پویا پیوند تجلی پیدا کرده است. سیستم‌های یکپارچه مالی سازمانی پویا پیوند، بستر اجراي فرآيندهاي كسب‌وكار سازمان مشتري را فراهم مي‌آورد و از منظر بيروني متشكل از سيستم‌هاي متعددي است كه توسط كاربران مختلف استفاده مي‌شوند. مجموعه سيستم‌هاي پویا پيوند، تحت واسط كاربر يكساني عمل نموده و از اين طريق اطلاعات مختلف را به نمايش مي‌گذارند. محيط نمايش مذكور داراي امكاناتي است كه كاربران قسمت‌هاي مختلف و متعدد سيستم با آن سروكار داشته و از آن استفاده مي‌نمايند.

ویژگی‌های عمومی سیستم‌های یکپارچه مالی سازمانی پویا پیوند

  1. دسترسی آسان به اطلاعات برای مدیران و کاربران سیستم
  2. امکان استفاده همزمان کاربران شبکه
  3. امکانات فیلترینگ بسیار پیشرفته برای دسترسی آسان به اطلاعات
  4. تعریف گروه های کاربری
  5. تعریف حدود دسترسی کاربران
  6. امکان ایجاد فایل پشتیبان و بازیابی
  7. امکان تنظیم محیط کار
  8. امکان انتقال به سایر نرم‌افزارها
  9. محیط عملیاتی روان و یکسان
  10. تعاریف ماکرو

حسابداری به مفهوم عام عبارت است از سیستم پردازش اطلاعات آن دسته از مستندات مربوط به وقایع و فعالیت‌های موسسه، که دارای ماهیت اقتصادی هستند. بدین منظور سیستم حسابداری پس از جمع‌آوری، ثبت و طبقه بندی، گزارش‌هایی را برای تصمیم‌گیری استفاده‌کنندگان داخل و خارج از موسسه فراهم می‌آورد.

یکی از مهم‌ترین گزارش‌های صورت‌های مالی که در مجامع عمومی صاحبان سهام شرکت‌ها ارائه می‌شود صورت جریان وجوه نقد می‌باشد. در حقیقت ارائه صورت جریان وجوه نقد پاسخ به سوال زیر است:

پول‌های سازمان کجاست ؟

ﻣﻮﺟﻮدي ﻣﻮاد و ﻛﺎﻻها، ﺑﺨﺶ ﻋﻤﺪه‌اي از دارایی‌های ﺑﺴﻴﺎري از واﺣﺪﻫﺎي ﺗﺠﺎري را ﺗـﺸﻜﻴﻞ ﻣﻲدﻫﺪ. ﺑﻨﺎﺑﺮاﻳﻦ، ارزﺷﻴﺎﺑﻲ و اﻧﻌﻜﺎس موﺟﻮدي ﻣﻮاد و ﻛﺎﻻها اﺛﺮ ﺑﺎ اﻫﻤﻴﺘﻲ در ﺗﻌﻴﻴﻦ و اراﺋـﻪ وﺿﻌﻴﺖ و ﻋﻤﻠﻜﺮد ﻣﺎﻟﻲ واﺣﺪﻫﺎي ﺗﺠﺎري دارد.

هر بنگاه یا موسسه تجاری به منظور کسب درآمد تاسیس می‌شود. موسسات تولیدی از فروش محصولات تولیدی، شرکت‌های بازرگانی و پخش از فروش محصولات خریداری شده از دیگران، شرکت‌های خدماتی و پیمانکاری از فروش خدمات کسب درآمد می‌نمایند.

تدارکات خرید یک فعالیت سازمان یافته به منظور کسب کالا و خدمات برای سازمان است، بخش خرید یک سازمان تلاش می‌نماید تا کالا یا خدمات، به موقع و با هزینه معقول خریداری شود.

دارایی‌های ثابت موسسات اقتصادی به خصوص موسسات تولیدی، منشاء اصلی کسب درآمد محسوب می‌شوند، بنابراین تهیه و نگهداری صحیح اطلاعات مربوط به آنها، درافزایش کارایی سرمایه گذاری و بهبود تصمیم گیری ها موثر است.

هزینه حقوق و دستمزد کارکنان از عمده‌ترین قسمت‌های تشکیل دهنده بهای تمام شده کالای فروش رفته و هچنین هزینه‌های اداری یک سازمان به شمار می‌رود که محاسبات دقیق آن در سود و زیان سازمان نقش مهمی ایفا می‌کند.