ارائه خدمات، نگهداری و ارتقاء شبکه‌های کامپیوتری به شرکت ها ، کارخانجات  و نهادها

 

استفاده از شبکه‌های‌کامپیوتری در هر سازمانی بسیار معمول، لازم و ضروری است نکته مهم در کارآمدی و قابل اطمینان بودن چنین سیستم‌هایی نصب اصولی بر مبنای استانداردهای جهانی است و عدم رعایت آن موجب خسارت جبران ناپذیری می‌شود. بخش سخت‌افزار و شبکه این شرکت آماده ارائه خدمات مطلوب در این زمینه و بهینه سازی آن است.

 

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و افزایش  استفاده از این سرویس‌ها و خدمات، هر روز شاهد پدید آمدن مباحث جدیدتر در زمینه خدمات شبکه هستیم و لیست فعالیت‌های مجموعه بزرگ خدمات شبکه هر روز در حال افزایش است. شرکت پویا پیوند با به خدمت گرفتن کارشناسان مجرب سعی دارد تا بهترین و به‌روزترین خدمات شبکه را به شرکت‌ها و سازمان ها ارائه کند.

 

اصطلاح خدمات شبکه یک تعریف کلی از تمامی خدماتی است که در حوزه ی شبکه‌های کامپیوتری قابل ارائه است. این خدمات می‌توانند از ساده ترین نوع خدمات مانند بررسی و آماده‌سازی زیرساخت مناسب برای راه‌اندازی شبکه‌های کوچک و بزرگ، کابل‌کشی و داکت‌کشی شبکه، آرایش رَک و داکت و به طور کلی خدمات پسیو شبکه، تا خدمات اختصاصی مانند راه‌اندازی سرویس‌های پایه و اساسی شبکه مانند نصب و راه‌اندازی اکتیو دایرکتوری ، نصب و راه‌اندازی دامین در شبکه ، نصب و راه‌اندازی فایل سرور و میل سرور و به طوری کلی نصب و راه‌اندازی کلیه سرویس‌های مایکروسافت باشند.

 

 

امنیت شبکه‌های کامپیوتری

امروزه یکی از نگرانی‌های مدیران ارشد سازمان‌ها و شرکت‌ها همانا سرقت اطلاعات و از دست دادن آنها است. به‌طور کلی اطلاعات هر شرکت دارایی نامشهور آن شرکت به شمار می‌آید و سرقت آنها اغلب خسارات جبران ناپذیری به آن شرکت وارد می‌آورد. از این رو است که پیاده‌سازی و استقرار اصولی اطلاعات در بستر شبکه‌های کامپیوتری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. همکاران ما در بخش امنیت اطلاعات این شرکت آمادگی کامل داشته تا با شناسایی تقاط قوت و ضعف سازمان راه‌کارهای متعددی را در اختیار مدیران ارشد سازمان و شرکت‌ها قرار دهند تا در صورت فراهم بودن این امکانات درون سازمان با مشاوره و نظارت این شرکت، نقاط ضعف خود را برطرف نمایند. همچنین در صورت فراهم نبودن این امکانات از سوی این شرکت‌ها، شرکت پویا پیوند ایرانیان با دراختیار داشتن تیم مجرب در قالب عقد قرارداد با این گروه از مشتریان، این خدمات را ارائه نماید.

پیشنهاد این شرکت آن است تا با عقد قرارداد و بهره‌گیری از تیم مجرب این شرکت کلیه نیازهای امنیت اطلاعات خود را برطرف نموده و با اطمینان و آرامش خاطر از شبکه کامپیوتری خود استفاده نمایید.

 

ارتباط بین دفترمرکزی و شعبات

امروزه شرکت‌ها و سازمانها دارای چندین ساختمان و دفاتر در سراسر کشور و گاهی اوقات چند دفتر نیز در خارج از کشور دارند که باید تمامی اطلاعات آنها به دفتر مرکزی منتقل شده تا توسط مدیران ارشد رصد شود. این خدمات تنها از طریق دستاوردهای مخابرات در این رشته میسر است و برای نیل به این هدف باید علاوه بر بهره‌گیری از روش‌های گوناگون و تجهیزات سخت‌افزاری مناسب،  باید مراقب ورود هکرها و افراد غیر مجاز به داخل شبکه و همچنین امنیت اطلاعات سازمان باشیم.

به همین منظور باید از افراد مجرب و باتجربه بهره گرفت تا ضمن بررسی نیازهای سازمان، بهترین روش با کمترین هزینه را پیشنهاد دهند. در این راستا تیم مجرب شرکت پویاپیوند ایرانیان آمادگی کامل دارند تا ضمن بررسی نیازهای سازمان، سناریوهای مختلفی را برای ارتباط بین دفترمرکزی و شعبات ارائه دهد. برای توجیه مدیران ارشد نیز با برگزاری جلسات توجیهی به بررسی هر یک از طرح‌ها و مزایا و معایب آنها پرداخته تا تصمیم‌گیری برای مدیران شرکت‌ها و سازمان‌ها میسر باشد. در ادامه با تایید هریک از سناریوها، آنها را منطبق بر استانداردهای موجود پیاده‌سازی می‌کند.

 

مشاوره و استقرار شبکه‌های کامپیوتری

بسیاری از مدیران سازمانها و شرکتها پس از مدتی درمی‌یابند که اشکالات بسیاری مانند کندی سرعت شبکه، قطع و وصل پیاپی و از دست دادن اطلاعات و نداشتن نسخه پشتیبان مورد اطمینان در شبکه کامپیوتری وجود داشته که اعتماد به آن را سلب می‌نماید.

اغلب مشاهده شده است که پس از مدتی سرعت تبادل اطلاعات در شبکه کند می‌شود و یا آنکه وقتی به نسخه پشتیبان مراجعه می‌کنیم، درمی‌یابیم که مدتی است پشتیبان از اطلاعات نداشته و اطلاعات از بین می‌رود. یا آنکه هنگام کار با شبکه با قطع و وصل پیاپی روبرو هستیم که جدا از مشکلات کار با برنامه‌ها در داخل شبکه، موجب قطعی کامل ارتباط ایستگاه‌های کاری با سرور شده و اطلاعاتی که توسط کاربر در ایستگاه کاری ایجاد شده است، از بین می‌رود. این مشکل هنگامی نمود بیشتری پیدا می‌کند که اپراتور در حال صدور فاکتور در یک فروشگاه یا منشی در حال تایپ نامه یا اپراتور مالی در حال گزارش‌گیری از اطلاعات مالی و غیره است. در این حالت اغلب مشاده شده است که نه تنها اطلاعات اپراتور از بین رفته است، بلکه دیتابیس سیستم نیز خراب شده و تمامی اطلاعات موجود در آن از بین رفته است.

از این روست که بیشترین تماس‌های خرابی با پرسنل پشتیبانی شبکه این شرکت شامل موارد فوق‌الذکر می‌باشد. پیشنهاد این شرکت آن است که ابتدا با بررسی راندمان شبکه، کلیه اشکالات شناسایی شده و به صورت مکتوب اعلام شود. پس از هماهنگی با مشتری هزینه برآوردی اعلام می‌شود تا در صورت موافقت نسبت به عقد قرارداد اقدام و اشکالات برطرف گردد.

 

راه‌اندازی دیتاسنترهای کوچک و بزرگ

سرورها  دارایی اصلی هر شرکت می‌باشند که کلیه اطلاعات آن سازمان در آنها ذخیره می‌شود. بسته به بزرگی و کوچکی شرکت‌ها و سازمان‌ها، ممکن است این سرورها در خارج از محل شرکت در داخل یک ISP قرارداشته و یا آنکه بدلیل اهمیت اطلاعات و حفظ محرمانگی این اطلاعات، آنها را در محلی خاص با شرایط مناسب و به‌نام اتاق سرور قرار گیرد.

امروزه با رشد روزافزون سرویس‌های Cloud اغلب از روش اول استفاده می‌شود و به این طریق هزینه‌های سازمان کاهش یافته و کلیه خدمات سرویس و نگهداری سرور، کارایی پهنای باند مناسب، پشتیبان‌گیری از سرورها و همچنین ضریب اطمینان تغذیه برق ورودی همه و همه بر عهده شرکت ISP می‌باشد. روش کارهایی هریک از موارد مطروحه در قرارداد فیمابین به‌روشنی مشخص است و حتی در صورت هرگونه کوتاهی در هریک از این خدمات قابل استناد و پیگیری است.

در روش دیگر، سازمان‌هایی وجود دارند که اصرار بر محرمانگی اطلاعات خود داشته و مایلند اطلاعات در سرورهای خود در اتاقی محفوظ و استاندارد قرار گرفته و تمامی مراحل ذکر شده توسط پرسنل خود سازمان مدیریت و نگهداری شود. بدیهی است در این روش پرسنل IT سازمان باید به مسدولیت خود آگاهی کامل داشته و به‌خوبی کلیه مشکلات را مدیریت کنند.

بسته به اینکه کدام روش مورد علاقه سازمان می‌باشد، تیم مجرب این شرکت آمادگی کامل داشته تا شما را در این راه یاری کند. همچنین می‌توانید جهت ارتقاء علمی و تجربی پرسنل خود از آموزش‌های این شرکت بهره گیرید.

 

نصب و راه‌اندازی تجهیزات شبکه

کانفیگ و برنامه‌ریزی تجهیزات شبکه به‌خصوص تجهیزات ارتباطی کامپیوتری مانند روترها و مودم‌های رادیویی نیاز به مهارت و تجربه کافی دارد. هرچند که بسیاری از این اطلاعات در اینترنت یافت می‌شود و اغلب مهندسان کامپیوتر اظهار بر دانش کافی دارند، ولی تجربه در این امر بسیار مهم و ضروری است. گواه این امر شرکت‌هایی هستند که علی‌رغم صرف هزینه بسیار برای IT خود ولی بدلیل عدم رعایت اصول استاندارد و درنظر گرفتن تمامی نکات موجود، موجب از دست دادن هزینه سازمان شده‌اند. در این راستا این شرکت آمادگی دارد تا با شناخت کامل از نیازهای سازمان به ارائه راه‌کار مناسب و کارآمد اقدام کند و پس از تایید مدیریت، تمامی تجهیزات آن سازمان را مطابق بر این سناریو کانفیگ و راه‌اندازی نماید. در پایان نیز با تحویل مستندات مربوطه و آموزش پرسنل IT  ، کلیه پروژه را تحویل داده تا فعالیت سازمان استمرار یابد.

همچنین این شرکت آمادگی دارد تا در صورت نیاز سازمان، با عقد قرارداد پشتیبانی و نگهداری از تجهیزات مذکور راهبرد زیرساخت شبکه و ارتباط بین شعبات را در دست گیرد.

 

نصب و راه‌اندازی نسخه پشتیبان از سرور

پیشگیری از بروز مشکلات در شبکه مهم می باشد اما در نهایت امکان بروز مشکل در شبکه وجود دارد. مانند خرابی سخت افزاری سرورها، خرابی هارد دیسک، حذف عمدی یا سهوی فایل‌ها از سرور. به همین جهت پشتیبانی شبکه امری مهم است. وجود فایل پشتیبان از منابع مهم شرکت از کلیدی‌ترین وظایف پشتیبان شبکه می‌باشد.

 

مانیتورینگ شبکه

اگر به اینترنت متصل هستید، پس با مشکلات آن نیز آشنا هستید. اتصال از بیرون و یا امنیت در برقراری ارتباط از بیرون، مدیریت پهنای باند، مدیریت حجم مصرفی اینترنت، گزارش مصرف اینترنت کاربران از جمله مواردی می‌باشد که جزء مشکلات شما و رفع آن تخصص ماست.

 

ایستگاه‌های راه دور

برخی از سیستم‌های مالی از روش ثبت اطلاعات به صورت لحظه‌ای جهت انجام امور خود استفاده می‌کنند. نمونه چنین سیستم‌هایی، سیستم‌های یکپارچه مالی و سیستم‌های پخش و سیستم‌های ثبت‌نام دانشجویی است که امروزه به یمن وجود گوشی‌های موبایل نسل جدید و تبلت ولپ تاپ رواج فراوانی یافته است. کارشناسان این شرکت آمادگی مشاوره، نصب و پیاده سازی اینگونه سیستم‌ها می ‌باشند.